Uluslararası Akreditif Danışmanlık Referansımız: 2 Ayda 7 Başarılı İbraz

İngiltere’deki müşterimiz için 2 aylık süreçte 7 ihracat akreditif danışmanlık işlemini başarılı bir şekilde sonlandırmış bulunuyoruz.

Akreditiflerden 4 tanesi teyitli olup, ödemeler ilk ibrazda teyit bankasından alınmıştır.

3 akreditif ise teyitsiz olarak çalışılmış olup, ödeme görevli banka tarafından evrakların ilk ibrazda uygun bulunması neticesinde rambursman bankasından akreditif tutarının talep edilmesi ile alınmıştır.

Devam

Bangladeş ve Pakistan Akreditifleri İçin Teyit Seçeneği: Albaraka Bankası’nın Asya Kalkınma Bankası Üzerinden Verdiği Teyit

Teyit, bankalar açısından bakıldığında ticari bir olgudur. Bankalar bir akreditife teyit ekleyip; eklememe kararını ticari olarak yaptıkları risk-kazanç karşılaştırmasından sonra vermektedirler.

Risk tarafında bankaların teyit konusunda değerlendirdikleri en önemli verilerden birisi de ülke riskidir.

Bangladeş ve Pakistan yüksek riskli ülkeler olarak kabul edildiği için pek çok banka bu ülke bankalarınca açılan akreditiflerine teyit eklememektedir.

Albaraka Bankası’nın Asya Kalkınma Bankası aracılığı ile sunmuş olduğu teyit mekanizması bu ülkelere ihracat yapacak firmalar için oldukça anlamlıdır.

Albaraka’nın sunmuş olduğu bu teyit hizmeti ile firmalar daha güvenli biçimde bu iki ülkeye ihracat yapabilmektedir.

Devam

Dış Ticarette Yaşanan Ödeme Gecikmeleri İhracatçıları Zorluyor

2020 ve 2021 yıllarında dünya çapında etkili olan Covid-19 pandemisi, sağlık alanındaki etkilerinin yanı sıra çok ciddi ekonomik sorunlara da yol açmıştır.

Bu süreçte uygulanan sokağa çıkma ve seyahat yasakları esnasında birçok sektör atıl duruma gelmiştir.

Hükümetler, pandemi yasaklarından etkilenen hane halkını ve üreticileri desteklemek için gevşek para politikaları uygulamaya başlamış; merkez bankaları para basmış ve faizler olabildiğince düşürülmüş, hatta pek çok ülke vatandaşlarına karşılıksız para dağıtmıştır. (helicopter money, Türkçe karşılık bulmak gerekirse havadan para)

Uygulanan aşılama programlarının etkisi ve salgının ulaşabileceği limite yaklaşması sonucunda 2021 yılının ikinci yarısından itibaren Covid-19 yasakları esnetilmeye ve nihayetinde kaldırılmaya başlanmıştır.

Covid-19 salgınının gündemden düşmesi ile dünya bu sefer de ekonomik bir açmazın içine sürüklenmiştir. Uygulanan gevşek para politikalarının ve tedarik zincirlerinin bozulmasının etkisi olarak ülkeler enflasyonist baskının altına girmişlerdir.

Devam

Sea Waybill Nedir? Denizyolu Taşıma Senedi Nedir?

Bundan önceki yazılarımızda konşimentoyu tanımlamıştık.

Sea Waybill yani deniz yolu taşıma senedini anlayabilmek için bu yazımızı okumanız gerekmektedir. Konşimentoyu bilmeden deniz yolu taşıma belgesini anlamak mümkün değildir.

Deniz yolu taşıma senedi ve konşimento pek çok ortak noktaya sahiptir.

İki belgeyi ayıran temel farklılık ise konşimento ile yapılan taşımalarda malları varış limanında nakliyeciden teslim alabilmek için mutlaka orijinal konşimentonun ibraz edilmesi gerekirken; Sea Waybill yani deniz yolu taşıma senedi ile yapılan taşımalarda bu zorunluluğun ortadan kalkmış olmasıdır.

Deniz yolu taşıma senediyle yapılan taşımalarda, nakliyeci alıcının kimliğini doğruladıktan sonra malları doğrudan alıcıya teslim etmektedir.

Bu yüzden konşimento kıymetli evrak hükmünde işlem görürken; deniz yolu taşıma senedi kıymetli evrak hükmünde değildir.

Devam

Multimodal Bill of Lading Nedir? Multimodal Konşimento Çeşitleri Nelerdir?

Multimodal bill of lading, birden fazla taşıma şeklini içeren kombine taşımalarda kullanılan bir taşıma belgesidir.

Tek bir taşıma belgesi altında karayolu, denizyolu, havayolu veya demiryolu taşımalarından en az iki tanesi kullanılmışsa bu taşıma belgesi kombine taşımalarda kullanılan bir taşıma belgesi olarak kabul görür.

Kombine taşımaların büyük çoğunluğunda denizyolu taşıması kullanıldığı için kombine taşımalarda kullanılan taşıma belgeleri multimodal konşimento (multimodal bill of lading) olarak isimlendirilir.

Multimodal bill of lading genel olarak iki çeşide ayrılabilir.

Bunlardan birincisi hat konşimentolarında iki veya daha fazla taşıma şeklinin kullanılmasıyla ortaya çıkan Multimodal Bill of Lading iken, ikinci çeşidi ise forwarder firmaların düzenlemiş oldukları Fiata Multimodal Transport Bill of Lading’dir.

Devam