Japonya Akreditif İşlemleri

Başkent: Tokyo

Yönetim Biçimi : Anayasal Monarşi, Parlamenter Demokrasi

Nüfus : 128,06 million (2010)

Gayrisafi Yurtiçi Hasıla: $5,98 trilyon USD

Para birimi : Yen (JPY)  Telefon Kodu: +81

Japonya Ekonomisi ve Dış Ticaretine Genel Bakış :

  1. Japonya’nın gayri safi yurtiçi hasılası $5,98 trilyon dolar olup bu tutar Japonya’yı Dünya’nın en büyük üçüncü ekonomisi yapmaktadır. Japonya’da kişi başına düşen gayri safi yurtiçi hasıla USD46,895’dır. Bu rakam Japonya’yı dünya genelinde kişi başına düşen geliri en yüksek 18. ülke yapmaktadır.
  2. Japonya Dünya genelinde en çok ihracat yapan 4. ülkedir. 2011 yılında Japonya’nın ihracatı yaklaşık $787,0 milyar dolar olup bu rakam Türkiye’nin aynı yıl yapmış olduğu ihracatın yaklaşık 6 katıdır.
  3. Japonya 2011 yılında $794 milyar dolar ile en çok ithalat yapan 4. ülke olmuştur.
  4. Japonya’nın ihracatı son yıllara kadar ithalatından fazla olup dış ticaret fazlası vermekteydi. Son yıllarda ise Japonya’nın ithalatı ihracatına göre fazla artış kaydetmiş olup 2011 yılında Japonya az da olsa dış ticaret açığı vermiştir.
  5. Japonya II. Dünya Savaşından sonra ihracat odaklı bir ekonomi izlemiş ve Asya ülkeleri arasında yüksek kaliteli ürün ihracatı yapan ilk ülkelerden birisi olmuştur. Japonya’yı daha sonra Güney Kore, Tayvan, Çin gibi ülkeler izlemiştir.
  6. Japonya’nın başlıca ihracat yaptığı ülkeler: Çin (yüzde 18.88), ABD (yüzde 16.42), Güney Kore (yüzde 8.13), Tayvan (yüzde 6.27), Hong Kong (yüzde 6.27).
  7. Japonya’nın başlıca ithalat yaptığı ülkeler: Çin (yüzde 22.2), ABD (yüzde 10.96), Avustralya (yüzde 6.29), Suudi Arabistan (yüzde 5.29), BAE (yüzde 4.12), Güney Kore (yüzde 3.98), Endonezya (yüzde 3.95).

Japonya’daki Başlıca Bankalar ve Swift Kodları :

Japonya’daki Başlıca Bankalar ve Swift Kodları

Japonya ile İhracat ve İthalat Yaparken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar :

  1. Japonya dış ticaret yapması hem zor olan bir ülkedir. Japonya’ya ihracat yapmak zordur zira Japon alıcılar belki de dünyanın en titiz müşterileridirler. Ayrıca Japonya prosedür olarak da batı dünyasına ters düşmektedir. Dil bariyeri, değişik iş ve hayat kültürü, Türkiye’nin iş yapmaya alışkın olduğu AB ve ABD’den farklı mevuzat uygulamaları ile Japonya özellikle pazara girişte zorluk çıkaran bir ülkedir. Nitekim ABD’li araba üreticileri neden biz Japonya’ya yeterince araba satamıyoruz diye kendi kendilerine sorduklarında trafiğin soldan aktığından bile bir haber olduklarını keşfedince yürünecek çok yolları olduğunu anlamışlardır.